Amarok'un ''5. Nesil Sürekli 4 Çeker'' sistemi nasıl çalışır?

Amarok’un sürekli 4 çeker versiyonunda Volkswagen grup markalarından tanıdığımız ve sadece üst sınıf araçlarda kullanılan "5. Jenerasyon Sürekli 4 Çeker Sistemi" kullanılmaktadır. Sürekli 4 çeker sistemi, tekerleklerin yol tutuşunun değiştiği durumlarda otomatik olarak devreye girer. Ön ve arka tekerlekler arasındaki tork aktarım miktarına anlık müdehalelerde bulunur. Böylece aracın yol tutuşunu iyileştirir ve zorlu arazi şartlarında daha rahat hareket etmesini sağlar. Tekerleklerin yola daha iyi bastığı durumlarda yani asfaltta, normal yol koşullarında ön ve arka tekerleklerde ki tork aktarımı %40 ön %60 arka olacak şekildedir. Yol durumuna göre ön tekerleklerin tork aktarımı en fazla %60’a kadar çıkarılabilir. Bu durumda arka tekerleklerin tork aktarımı %40’tır. Arka tekerleklere giden tork en fazla %80 olabilir. Böyle bir durumda da ön tekerleklere %20'lik tork aktarımı gerçekleştirilir. Amarok’un sürelki 4 çeker versiyonunda yol durumuna göre ön ve arka tekerleklere ne kadar tork aktarılacağına sistem anlık ve otomatik olarak karar verir.

Benzer Videolar