Aracımızı Kışa Nasıl Hazırlarız?
Bu bölümümüzde aracımızı kışa nasıl hazırlayacağız sorusunun cevabını arayacağız.
Hızlıca servis randevusu almak için tıklayınız.
Yağmur, çamur, kar yolları kayganlaştırır. Bu sebeple lastiğimizin çekiş gücünü nasıl arttırabiliriz?
Kış mevsiminin gelmesiyle birlikte yağmur, kar, çamur yolları kaygan hale getirdi ve aracımızı buna göre hazırlamamız gerekiyor. Çekişini yol şartlarına ayarlayabilmemiz için önce lastiklerden başlayalım.
Öncelikle lastiklerimizi kış şartlarına uyumlu, kış lastiği ile değiştirmeliyiz. Çünkü kış lastiği olmadığı zaman aracımız yolda, +7 derecenin altına düştüğü hallerde frenlemeyi çok uzatır, çekişi düşer, yol şartlarına uyum sağlayamaz. Öncelikle kış lastiği aracımızda mutlaka olmalı.
Kış lastiğimizi seçerken nelere dikkat etmeliyiz?
-
Kaliteli bir lastik alamaya,
-
Aracın jant ebatlarına uygun bir lastik seçmeliyiz
Bu konuda yetkili servisler yardımcı olacaktır.
Soğuk havalarda motorunuzu korumak için ne gibi önlemler almalıyız?
Soğuk kış aylarında, hava sıcaklığının eksi derecelere düşmesiyle birlikte motorumuzda soğutma suyumuzun donma ihtimali vardır. Donmayı engellemek için antifriz kullanmalıyız. Antifriz donma derecesini servislerimizde ölçüp kontrollerini yapıyorlar. Eğer daha öncesinde araçta suyla ilgili bir onarım gerçekleşmişse, araçta su kaybı yaşanmışsa, üzerine bir miktar antifriz ekleyip ‘Bome’ ile kaç derecede donduğunu kontrol edebiliriz. Bu şekilde soğuk havalarda motorumuzu donmaya karşı korunmasını sağlayabiliriz.
Soğuk havalarda akümüzü nasıl koruyabiliriz?
Soğuk havalarda akümüz negatif yönde etkilenme sergiler. Sabahları marş basmada zorluklar yaşarız. Bunun sebebi kimyasal reaksiyonun daha geç gerçekleşmesi, akü montajının korunamamasıdır. Akümüzün sarjının tam olması gerekmektedir. Bu şekilde soğuk havalara daha dayanıklı olur, çalıştırılmaları marş motoruna daha yüksek akımı sağlayabilir.
Akü kutup başları temas açısından korozyona müsaittir. Çünkü elektrik geçeceğinden o noktalarda korozyon oluşabilmektedir. Bunu önlemek için kutup başlarına gres yağı sürülebilir. Herhangi koruyucu yağlardan biri kullanılabilir. Soğuk kış aylarında aracınızı uzun zaman kullanmayacaksak, kutup başlarından herhangi birini sökebiliriz. Böylelikle aküdeki kaçak akımı da engellemiş oluruz.
Otomobilin kaloriferini randımanlı hale getirmek için ne yapmalıyız?
Kaloriferimizi nasıl kontrol edebiliriz? Kaloriferimizin düzgün şekilde çalışmasını sağlamak için aracı ilk çalıştırdığımızda 10-15 saniye rölantide çalıştırabiliriz. Sonrasında hareket etmeliyiz, hareket eden bir araç daha çabuk ısınır, daha çabuk ısınan bir aracın kaloriferi de kısa zamanda ısınmaya başlar. Araç fanını uygun pozisyonda tutmalıyız, uygun fan hızında çalıştırabiliriz. Aynı zamanda motor suyunun tam devirdaim sağlayan devirdaim motorunun ve termostatımızda sağlam olup olmadığını kontrol ettirmeliyiz.
Silecekler ve görüş sistemi için ne yapmalıyız?
Bir diğer kışa hazırlık işlemimiz ön görüş sistemidir. Burada ön camlarımız temizliğinden sorumlu sileceklerimiz mevcuttur. Bazı araçlarımızda arkada da bulunmaktadır. Sileceklerimiz ucunda kauçuk bir lastik olan ve camı önden temizlemeye yarayan birkaç araç donanımdan mevcuttur. Bu araç donanımlarını senede 1 kontrol ettirmeliyiz, değişim gerekiyorsa değiştirmeliyiz. Çünkü kötü silecekler lastiği cam yüzeyini iyi temizleyemediğinden görüşü negatif etkiler. Ön camda ki görüşün daralması bizim emniyetsiz sürüş sergilememize sebep olur. Ön ve arkada bulunan araç sileceklerinin her yıl değişimini tavsiye ediyoruz. Değişimde dikkat edilecek nokta,orijinal silecek seçimi. Orijinal silecekler daha uzun ömürlü ve cam yüzeyini daha iyi temizler.
Bir sonraki bölümde görüşmek üzere, hoşça kalın.